reklama

(Ne)Pokoj v Duši

Hoc som ho videla až včera, chcem napísať svoj názor na tento film..

Písmo: A- | A+
Diskusia  (25)

Človek by si povedal : " Konečne niečo Slovenské ". Potešila ma správa, že v projekte BAŽANT KINEMATOGRAF bude aj Pokoj v Duši od Vlada Balka. Bol piatok večer a ja som si vyšla do záhrady umenia (miesto premietania) s dekou a kamarátmi, že si tento film pozriem. Na tento film som sa tešila. Od nikoho som nič nepočula, žiadne recenzie a tak, že si vytvorím vlastnú. No nielen preto som tam šla, chcela som si hlavne rozšíriť kinematografické obzory mojich pozretých filmov. Ako na predošlých filmoch bolo aj na tomto veľa ľudí (ako by nie, keďže to bol jediný Slovenský film premietaný v Bažant Kinematografe) a ľudí zaujíma slovenská tvorba - tak ako mňa. Film, ktorý pojednáva o chlapovi, ktorý bol v kriminále a vracia sa domov, nieje až taká zaujímavá myšlienka. Celkovo, ma tento film ani nezaujal, hľadala som nejakú hlbšiu myšlienku no dopracovala som len k tej, že sa zastrelil, lebo v živote sa mu nedarilo - okradol ho najlepší kamarát (on si to myslel, že je jeho najlepší kamarát), k tomu mu znásilnil ženu, nemal prácu, peniaze... No toto mi ako hlavná pointa nestačí (a možno len som nenašla tú správnu pointu). Na filme sa mi nepáčilo to, že som nenašla tú hlavnú pointu (viďyššie), ale aj to vykreslenie národa (ak to smiem tak nazvať) : že vždy, všade a všetko sa riešilo spolu s alkoholom. Ale akokoľvek sa mi to nepáčilo a zahraničný pozorovateľ by si o Slovensku myslel rôzne veci, bolo to vykreslené správne, lebo v tomto období sa alkohol leje z každej strany. Ďalej scéna, kde sa človek priznáva k úplatku - na Slovensku je to tak, ale neviem, či ja osobne by som to uverejňovala do filmu, aby to videli zahraniční diváci. Alebo na začiatku ako vyšiel z lochu, nemyslím si, že mal toľko peňazí, aby zaplatil každému v krčme štamperlík. Tým som chcela poukázať na to, že nedotiahli detaily - veľa detailov. Zbúchaný film. Veci, ktoré sa mali dotiahnuť ostali nepovšimnuté, len tak okrajovo povedané. A samostatné herecké prevedenie hercov, nebolo dych-vyrážajúce. Priemerné výkony, monotónne dialógy. Čo sa mi páčilo, bola Slovenská príroda : lesy, lúky a podobne :) A tiež hudba. Či už pieseň od Jany Kirschner s rovnomenným názvom piesne, ale aj tie okrajove, čo boli pomedzi. To sú asi jediné veci, ktoré sú pre mňa plusové.A ako samy vidíte viac je mínusov ako plusov. :( čo je smutné. Ku koncu asi len toľko, že to bol len ďalší pokus o zdvihnutie Slovenskej kinematografickej krivky, no podľa mňa márne. Veľká reklama, promo a ostatné veci a nakoniec nič z filmu. Snáď sa aj nám raz podarí nejaký kvalitný film, ktorý bude len náš a bude fakt prepracovaný, len nato treba peniaze, väčšiu podporu od ministerstva kultúry, kreatívnych ľudí a CHCENIE.s pozdravom KMC.

Karolína Čurová

Karolína Čurová

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

nezávislé dievča s kreativnou dušou, veriaca Bohu; premýšľajúca, spoločenská, aktívna aj mierne komická. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu